TYGODNIOWY ROZŁAD ZAJĘĆ
AKTYWNY PONIEDZIAŁEK-
- zajęcia stymulujące rozwój emocjonalny Metodą Ruchu Rozwijającego W.Sherborne
- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu
- ćwiczenia kształtujące poprawną postawę ciała
- nauka naprężania i rozluźniania mięśni całego ciała
- zabawy bieżne, skoczne - ćwiczenie równowagi
- zabawy z piłką - ćwiczenie chwytu, rzutu, toczenia
- zabawy z chustę Klanza
ROZŚPIEWANY WTOREK-
- zajęcia w formie zabawy z j. Angielskiego prowadzone przez p. Agatkę z Kokosowej Wyspy
- zabawy ruchowe ze śpiewem /nauka piosenek/
ŚRODA Z BUZIĄ I JĘZYCZKIEM-
- zabawy stymulujące rozwój mowy
- gimnastyka narządów artykulacyjnych
- ćwiczenia oddechowe
TWÓRCZY CZWARTEK-
- poznawanie różnych technik plastyczych /malowanie, rysowanie, wyklejanie, wydzieranie, nakrapianki, odbijanki symetryczne/
- rozwijanie aktywności twórczej
- stymulowanie procesów wyobrażeń i twórczego działania
RYTMICZNY I BAJKOWY PIĄTEK-
- kształtowanie poczucia rytmu i tempa
- rozwijanie zdolności słuchowych w zakresie dźwięków
- poznawanie prostych tematów rytmicznych/klaskanie , tupanie/
- poznawanie literatury dziecięcej czytanej przez rodziców
W ciągu całego tygodnia realizowane są zajęcia oraz zadania zaplanowane w miesięcznym planie zajęć dydaktyczno - wychowawczym m.in.:
ZAJĘCIA MANIPULACYJNO - KONSTRUKCYJNE:
rozwijanie motoryki małej i dużej
kształtowanie wyczucia przestrzennego
ćwiczenie sprawności ruchowej rąk i palców
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE:
rozwijanie procesów poznawczych/myślenie, pamięć, spostrzeganie, koncentracja , uwaga/
wspomaganie wiedzy o samym sobie
poznawanie określeń dotyczących wielkośći/duży-mały , krótki-długi, ciężki-lekki/
ZADANIA WYCHOWACZE:
wdrażanie do wspólnej i zgodnej zabawy
opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków oraz prawidłowego siedzenia przy stole
nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli w kontaktach indywidualnych i zespołowych
pomoc przy próbach usamodzielnienia się /zaspokojenie potrzeb fizjologicznych i higienicznych , rozbieranie i ubieranie/
ZABAWY TEMATYCZNE:
kształtowanie uczuć
wdrażanie do odtwarzania rzeczywistości otaczającego świata
Ś
//? S